כל מה שצריך לדעת לפני רכישת דירה בחדרה

במשך שנים רבות, חדרה נחשבה לעיר קטנה ואפרורית שנמצאת במחצית הדרך שבין חיפה לתל אביב. חדרה קלטה במשך עשורים אלפי עולים מכל התפוצות. בעשור האחרון בעקבות הגירה חיובית מכל רחבי הארץ חל השינוי באופייה ותדמיתה של העיר.

חדרה, הינה עיר חוף שעד  לפני עשור  נחשבה לפריפרייה אפרורית רחוקה מהמרכז אך רמות מחירי הנדל"ן נמוכות יחסית, עתודות קרקע מוניציפליות עצומות, פיתוח מואץ, תכניות מתאר, כביש נתיבי איילון הצפוני הפכו את העיר לאחת האלטרנטיביות  שעדיין במחירים שפויים שגרמו לביקושים משמעותיים בקרב זוגות צעירים, משפרי דיור ומשקיעי נדל"ן. אך לא בטוח שעוד זמן רב.

הקרבה לצירי התחבורה כביש החוף, כביש 4 והחל משנת 2014 בה נפתח כביש 9 שמחבר את חדרה ישירות לכביש 6 הופכים את חדרה על שכונותיה לנגישה לכל רחבי הארץ.

שכונות העיר חדרה

בית אליעזר הינה שכונה בחלקה המזרחי של העיר שהוקמה בשנות ה-50 ואשר קרויה על שמו של אליעזר קפלן. שכונת בית אליעזר הוקמה על ידי עולים ממרוקו, תימן ורומניה כשבהתאם לאופייה הכפרי דאז לכל משפחה היה בד"כ משק עזר. במהלך השנים הורחבה השכונה ונבנו הרחבות לשכונה ("נווה אליעזר", "שיכון יגוסלובים", "בית אליעזר החדשה". בעשורים האחרונות הפכה השכונה לשכונת וילות בורגנית וכיום מונה השכונה כ-30 אלף תושבים.

ממזרח לשכונה מקודמת תכנית לבניית של כ-6,000 יחידות דיור וזאת חרף התנגדות תושבי השכונה הטוענים כי תשתיות השכונה הקיימות או אלא המתוכננות לא יתמכו בגידול האוכלוסיה המתוכנן וזאת לצד הפגיעה במארג שמורת הטבע הסמוכה לשכונה.

מחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-16,000 ש"ח. מחיר הדירות נעים בממוצע בין 1.1 -1.3 מיליון ש"ח נכון לשנת 2020. 

שכונת נווה חיים / שכונת ויצמן הינן שכונות המאופיינות בבתים צמודי קרקע בצפון העיר מזרחית לכביש החוף וסמוכות לבית החולים הלל יפה. שכונת נווה חיים קרויה על שמו של חיים ארלוזורוב ונוסדה בשנת 1935. שנותיה הראשונות אופיינו במתאר כפרי כשלרוב הבתים בשכונה היה גם משק עזר. עיריית חדרה מקדמת תכנית לבניית 650 יחידות במגדלי מגורים, תכנית שזוכה להתנגדות תושבי השכונה הותיקה וזאת בשל פגיעה במתאר החיים הכפרי והיעדר תשתיות. שכונת ויצמן היא שכונה שהוקמה בשנת 1940 על שם נשיאה הראשון של מדינת ישראל חיים ויצמן. בתחילה שם השכונה היה "אגרובנק" ע"ש בנק "אגרובנק" וכאמור שונה שם השכונה לשכונת ויצמן.

מחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-12,000 ₪. מחירי הבתים נעים בממוצע בין 1.7-2.2 מיליון ש"ח נכון לשנת 2020.

שכונת הפארק הינה אחת השכונות החדשות בחדרה, השכונה ממוקמת בין שכונת בית אליעזר ובין שכונת ניסן ומאופיינת בבנייה צמודת קרקע ובבניה רוויה חדשה וצפויה להכיל כ-2,100 יחידות דיור שבמרכז השכונה פארק רחב ידיים הכולל אגם מלאכותי, שבילי אופניים, מתקני פעילות שונים ועוד. נכון לשנת 2020 מתגוררים בשכונה כ-900 משפחות.

מחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-14,000 ש"ח. מחיר הדירות נעים בממוצע בין 1.4 -1.8 מיליון ש"ח נכון לשנת 2020.  

חפציבה היא שכונה קטנה וצפונית בעיר שהוקמה בשנת 1946. השכונה מאוכלסת בתושבים בעיקר מיוצאי תימן. בשכונה מתגוררות כ-100 משפחות בבתים צמודי קרקע. צמוד לשכונה נמצאת חוות חפציבה שהיא למעשה פארק מרהיב הפתוח לציבור. בשנים האחרונות חלה התעוררות בשוק הנדל"ן בשכונה עקב קידומן של תכניות מתאר שעשויות להשפיע ישירות על השכונה.

מחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-11,500 ש"ח. מחיר הדירות נעים בממוצע בין 2.1 -1.7 מיליון ש"ח נכון לשנת 2020. 

שכונת האוצר היא שכונה שנוסדה בשנת 1937 והינה אחת השכונות הוותיקות בחדרה. מקור שם השכונה הינו בחברת: "אוצר התיישבות היהודים" שנוסדה ביוזמתו של יהושע חנקין, אשר גאלה את אדמות השכונה בתחילת המאה ה-20. הכונה מאופיינת בבנייה צמודת קרקע כשבשנים האחרונות החלה גם בנייה רוויה לגובה בנייה שלפי תכניות המתאר של חדרה צפויה להימשך גם בעתיד.

מחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-12,000 ש"ח. מחיר הדירות נעים בממוצע בין 1.7 -1.3 מיליון ש"ח נכון לשנת 2020. 

 

שכונת ברנדייס היא שכונה בדרום העיר חדרה שהוקמה בשנת 1927 ככפר ברנדייס כיישוב נפרד בחדרה וצורפה לעיר חדרה לאחר קום המדינה. השכונה  נקראת ע"ש לואי ברנדייס והיא מאופיינת בבתים צמודי קרקע.

מחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-11,500 ש"ח. מחיר הדירות נעים בממוצע בין 1.2 -1.1 מיליון ש"ח נכון לשנת 2020. 

גבעת ביל"ו / נחליאל / אפרים הינן שכונות סמוכות זו לזו המצויות בצידו הצפון מזרחי של חדרה. נחליאל הוקמה ע"י יוצאי תימן ונוסדה בשנת 1912 כיישוב נפרד ולאחר קום המדינה שסופח לחדרה והפך לאחד משכונותיה. שכונת אפרים קרויה על שם אפרים צ'יזיק שנוסדה בשנת 1930 גבעת ביל"ו הוקמה בסמוך לשכונות הותיקות ובמשך השנים התטשטש הגבול בין השכונות.

מחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-12,000 ש"ח. מחיר הדירות נעים בממוצע בין 2.1 -1.3 מיליון ש"ח נכון לשנת 2020. 

 

שכונת ניסן אשר קרויה ע"ש ניסן רוטמן נבנתה במהלך שנות ה-90 של המאה ה- 20 וממוקמת בדרום-מזרח העיר, בין השכונות "ברנדייס" ו"בית אליעזר". שכונת ניסן מאופיינת בבנייה מעורבת של בניה צמודת קרקע ובנייה רוויה. מאז הקמתה השכונה ממשיכה להתרחב לכיוון מזרח. בשנת 2015 נפתח כביש 9 ושיפר את דרכי הגישה של תושבי השכונה למרכזי תעסוקה באזור.

מחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-12,000 ש"ח. מחיר הדירות נעים בממוצע בין 2.1 -1.3 מיליון ש"ח נכון לשנת 2020. 

מערב חדרה

מערב חדרה הוא האזור המתפתח ביותר בעיקר וצפוי להיות כך גם בשנים הקרובות ולמעשה הוא מהווה מנוע הצמיחה משמעותי לעיר חדרה שמושך זוגות צעירים ותושבים מחוץ לחדרה.

גבעת אולגה הינה שכונה ותיקה שהוקמה בשנית ה-50 אשר קרויה על שם אולגה חנקין. השכונה נמצאת על חוף הים התיכון. בשנים הראשונות להקמת השכונה התיישבו בה בעיקר עולים חדשים מפוני מעברת אגרובנק וכיום מונה השכונה כ-12,500 תושבים.  בשנים האחרונות החלו תהליכי פינוי בינוי נרחבים שנמשכים גם בימים אלו. קיימות תכניות פיתוח ובניהם תכנית להקמת מרינה, טיילת, אזורי מסחר ועוד.

מחיר הממוצע למ"ר עומד על כ-14,000 ש"ח. מחיר הדירות נעים בממוצע בין 2.4 -800 אלף ש"ח נכון לשנת 2020 (הפער הגדול נובע בעיקר בשל מיקום הדירה בתוך השכונה). 

 

שכונת עין הים היא שכונה חדשה הבנויה בדרום-מערב העיר השוכנת בצפון עם שכונת גבעת אולגה ומדרומה עם שמורת הטבע גדור. הקמת החלה בתחילת שנות ה-2000 אך רק בשנים האחרונות חלה תנופת בניה נרחבת הכוללת מגדלי יוקרה לצד בתים צמודי קרקע. בלב השכונה נמצא "פארק הים", בית ספר, גנים ופרויקטים רבים הנמצאים בשלבים שונים אשר מושכים אליה זוגות צעירים ומשפרי דיור שהגיעו אליה מחוץ לחדרה.

מחיר הממוצע למ"ר עומד על 16-18 אלף ש"ח (ולעיתים אף יותר מכך). מחיר הדירות נעים בממוצע בין 1.6-2.7 מיליון ש"ח לדירות בבניה רוויה ובין 3.4-5 מיליון ש"ח  לבתים צמודי קרקע.

 

שכונות נוספות הקטנות בגודלן; הן שלמה, פאר, שמשון, קלרין (חדרה הצעירה), ביאליק, גני אלון, יוספטל, בית"ר, הפועל המזרחי, גזית, הזיתים, יצחק, ונווה עובד.

 

חדרה חצתה את מספר הקסם, 100,000 תושבים
בשנים האחרונות חצתה חדרה את 100 אלף התושבים, מיתוג חדרה כעיר חוף שככל שזה נשמע מפתיע עד לאחרונה חדרה לא מותגה ככזו  במשך עשרות שנים וזאת מפני שחלקה הגדול של העיר ממוקם ממזרח לכביש החוף והניתוק הפיזי של מערב העיר בעיקר של גבעת אולגה דבר שאף הביא רבים לחשוב שגבעת אולגה כלל אינה שייכת לחדרה.

תכנית המתאר של חדרה החלות על מזרח העיר ובעיקר על מערבה משנות את פני העיר ללא היכר. המיקום האטרקטיבי של העיר, צירי התחבורה הרבים והמשודרגים המקרבים את חדרה למרכז המדינה, מחיר למ"ר העומד על כ-13,000 ש"ח בלבד (ברוב שכונות העיר), הגירה חיובית, עליית מחירים מתמדת, מרכזי תעסוקה ומסחר ועוד הופכים את חדרה לאלטרנטיבה עבור משפרי דיור ומשפחות צעירות.

 

משרד אטיאס ושות' עורכי דין ונוטריון בחדרה מלווה קבלנים, יזמים ואנשים פרטיים בעסקאות נדל"ן ומקרקעין בכל רחבי חדרה – עסקאות מכירת דירה, רכישת דירה, עסקאות קומבינציה, תכנון ובניה, עריכת ורישום הסכם שיתוף, רכישת ומכירת נכסים מסחריים ועוד. אנו מומחים בכל הקשור לעסקאות נדל"ן חדרה. רוצים להתייעץ לפני רכישת נכס פנו אלינו ונשמח לסייע.

המידע הכלול במאמר זה הינו מידע כללי ותמציתי בלבד, אינו מחליף את הצורך בעיון מלא ומעמיק בנוסח המלא של ההחלטה / הפרסום / הוראות החוק הרלוונטיים, הוא אינו מהווה חוות דעת משפטית או יעוץ משפטי ואין להסתמך עליו.

זקוקים לעורך דין מקרקעין מקצועי ומנוסה?